Тема 9. Програмно-методичний комплекс кабінету математики
Зміст
1. Загальні положення про кабінет 2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів 3. Типи навчальних кабінетів 4. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів 5. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів 6. Оформлення навчальних кабінетів
Забезпеченню високого рівня викладання математики, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів сприяє наявність обладнаного навчального кабінету у відповідності до Положення про навчальні кабінети з природничоматематичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 14.12.2012 № 1423. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 44/22576). При роботі в кабінеті математики доцільно керуватися інструктивнометодичними матеріалами «Безпечне проведення занять у кабінетах природничоматематичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.02.2012 №1/9-72). З метою вивчення кращого досвіду організації навчально-виховного процесу і оснащення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів, активізації та удосконалення діяльності навчальних кабінетів математики рекомендуємо провести міський (районний) конкурс на кращий навчальний кабінет математики в навчальних закладах міста (району) в 2013-2014 навчальному році.
1. Загальні положення
Положення про навчальні кабінети (далі – кабінети) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України. Дія цього Положення поширюється на навчальні кабінети, що існують і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
2
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріальнотехнічного оснащення кабінетів згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі – заклади) незалежно від типу та форми власності. Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням.
2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів
2.1. Основна мета створення кабінетів полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24. 2.2. Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для: • організації індивідуального та диференційованого навчання; • реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання; • забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання; • організації роботи гуртків та факультативів; • проведення засідань шкільних методичних об'єднань; • індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науковометодичного рівня. 2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану готовності їх до проведення занять. 2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001 р. (далі – ДСанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
3. Типи навчальних кабінетів
3.1. Організація навчальних кабінетів передбачає: • визначення предметної специфіки; • розміщення кабінетів; • оснащення засобами навчання та шкільним обладнанням за єдиними
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
3
вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів. 3.2. У закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів: • кабінети з окремих предметів; • комбіновані кабінети з декількох споріднених предметів – класна кімната з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів. 3.3. У закладах створюються кабінети: математики, фізики, інформатики, біології, хімії, майстерень трудового навчання, обслуговуючої праці з лабораторними приміщеннями, що прилягають до цих кабінетів, спортивні, актові зали та інші кабінети відповідно до умов і потреб закладу. Лабораторні приміщення повинні мати вихід до кабінету та окремий вихід у коридор чи на подвір'я школи. 3.4. Переважно у початкових школах і загальноосвітніх навчальних закладах з малою наповнюваністю класів можуть створюватися комбіновані кабінети для викладання споріднених предметів.
4. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів
4.1. Комплектація кабінетів обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів. Шкільні меблі та їх розміщення у кабінетах (класних кімнатах) та майстернях має відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) і здійснюватися відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів». У класних кімнатах та кабінетах початкової, основної і старшої школи встановлюються шкільні меблі: парти, (одно-) двомісні учнівські столи та стільці учнівські, в кабінетах хімії, фізики та біології – спеціальні двомісні лабораторні столи, прикріплені до підлоги (трьох розмірів за 4, 5, 6-ростовими групами). Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см (1-а група) – лінія оранжевого кольору, 115–130 см (2-га група) – фіолетового, 130–145 см (3-тя група) – жовтого, 146–160 см (4-та група) – червоного, 161–175 см (5-та група) – зеленого і більше 175 см (6-та група) – блакитного. Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01). У кожному кабінеті (класній кімнаті) слід передбачити наявність меблів двох
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
4
трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативні столи зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. У класних кімнатах повинна бути нанесена кольорова мірна вертикальна лінійка для визначення учням необхідного розміру меблів (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01). 4.5. У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять робочих площу розгорнутому або складеному вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані. На окремих робочих площах залежно від специфіки предмета може бути накреслено графічну сітку для побудови графіків – у кабінетах математики і фізики. Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо). Робочі площі на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів. Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінетах галузі технологій і математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти. 4.8.Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги. 4.9. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою (додаток 1). 4.10. Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводяться відповідно до інструкцій, затверджених Міністерством фінансів України. 4.11. Кабінети і майстерні мають бути забезпечені: • аптечкою з набором медикаментів для надання першої медичної допомоги; • первинними засобами пожежогасіння відповідно до Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України. 4.13. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень визначаються НАШ В.01.050-98/920 Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від № 348/70 30.09.1998 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за № 800/3240 17.12.1998 р. (зі змінами і доповненнями).
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
5
5. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів
5.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників (не менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального обладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків. 5.2. Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп, у кабінеті (класній кімнаті), лабораторних приміщеннях по секціях меблів спеціального призначення. 5.3. У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картотека дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку. 5.4. У кабінеті фізики, інформатики, хімії, майстернях трудового навчання, обслуговуючої праці має бути інструкція і журнали вступного та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки. 5.5. Додатково кабінети можуть бути оснащені: • підручниками та навчальними посібниками для кожного учня; • фаховими журналами; • інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки України; • бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довідковоінформаційної і методичної літератури; • матеріалами перспективного педагогічного досвіду, розробками відкритих уроків та виховних заходів; • краєзнавчими матеріалами; • інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення саморобних засобів навчання.
6. Оформлення навчальних кабінетів
6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету «Кабінет математики». Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початкової школи, наприклад «10-А клас».
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
6
6.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально- методичних експозицій змінного та постійного характеру. 6.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать: • державна символіка; • інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті; • портрети видатних учених; • таблиці сталих величин, основних формул. 6.5. У секційних шафах кабінетів демонструються прилади, колекції, муляжі тощо. 6.6. До експозицій змінного характеру належать: • виставка кращих робіт учнів; • матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, державної атестації; • додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зокрема про життєвий і творчий шлях письменників, учених, висвітлення поточних подій у нашій країні та за її межами; • результати експериментальної та дослідницької роботи учнів; • результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми. 6.7. Для розташування експозицій використовуються змінні пластинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на стінах. 6.8. Навчальні кабінети загальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними термометрами.
Рекомендована література: 1. О.М. Пєхотса “Освітні технології: Навчально-методичний посібник ” Київ.: “А.С.К.”, 2001. 2. Рева Ю. Буряк В. Лисуненко Н. Закономiрностi ефекивного навчання фiзицi та їх використання. // Фiзика.- 2006.- № 13. 3. Сергєєв О. Становлення, досягнення i перспективи розвитку дидактики фiзики в Українi (XVIII ст.- 1917 р.). // Фiзика та астрономiя в школi.- 2006.- № 2. 4. Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 р. № 1121/9720 та затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 20.07.2004 р. № 601.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
7
Контрольні запитання:
1. Яким документом необхідно керуватися при організації навчальновиховного процесу з фізики? 2. Які дидактичні вимоги до оформлення навчальних кабінетів фізики? 3. З чого складається навчально-методичне забезпечення кабінету фізики? 4. Відповідно до чого здійснюється комплектація кабінетів фізики
Зміст
1. Загальні положення про кабінет 2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів 3. Типи навчальних кабінетів 4. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів 5. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів 6. Оформлення навчальних кабінетів
Забезпеченню високого рівня викладання математики, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів сприяє наявність обладнаного навчального кабінету у відповідності до Положення про навчальні кабінети з природничоматематичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 14.12.2012 № 1423. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 44/22576). При роботі в кабінеті математики доцільно керуватися інструктивнометодичними матеріалами «Безпечне проведення занять у кабінетах природничоматематичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.02.2012 №1/9-72). З метою вивчення кращого досвіду організації навчально-виховного процесу і оснащення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів, активізації та удосконалення діяльності навчальних кабінетів математики рекомендуємо провести міський (районний) конкурс на кращий навчальний кабінет математики в навчальних закладах міста (району) в 2013-2014 навчальному році.
1. Загальні положення
Положення про навчальні кабінети (далі – кабінети) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України. Дія цього Положення поширюється на навчальні кабінети, що існують і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
2
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріальнотехнічного оснащення кабінетів згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі – заклади) незалежно від типу та форми власності. Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням.
2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів
2.1. Основна мета створення кабінетів полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24. 2.2. Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для: • організації індивідуального та диференційованого навчання; • реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання; • забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання; • організації роботи гуртків та факультативів; • проведення засідань шкільних методичних об'єднань; • індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науковометодичного рівня. 2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану готовності їх до проведення занять. 2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001 р. (далі – ДСанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
3. Типи навчальних кабінетів
3.1. Організація навчальних кабінетів передбачає: • визначення предметної специфіки; • розміщення кабінетів; • оснащення засобами навчання та шкільним обладнанням за єдиними
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
3
вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів. 3.2. У закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів: • кабінети з окремих предметів; • комбіновані кабінети з декількох споріднених предметів – класна кімната з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів. 3.3. У закладах створюються кабінети: математики, фізики, інформатики, біології, хімії, майстерень трудового навчання, обслуговуючої праці з лабораторними приміщеннями, що прилягають до цих кабінетів, спортивні, актові зали та інші кабінети відповідно до умов і потреб закладу. Лабораторні приміщення повинні мати вихід до кабінету та окремий вихід у коридор чи на подвір'я школи. 3.4. Переважно у початкових школах і загальноосвітніх навчальних закладах з малою наповнюваністю класів можуть створюватися комбіновані кабінети для викладання споріднених предметів.
4. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів
4.1. Комплектація кабінетів обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів. Шкільні меблі та їх розміщення у кабінетах (класних кімнатах) та майстернях має відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) і здійснюватися відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів». У класних кімнатах та кабінетах початкової, основної і старшої школи встановлюються шкільні меблі: парти, (одно-) двомісні учнівські столи та стільці учнівські, в кабінетах хімії, фізики та біології – спеціальні двомісні лабораторні столи, прикріплені до підлоги (трьох розмірів за 4, 5, 6-ростовими групами). Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см (1-а група) – лінія оранжевого кольору, 115–130 см (2-га група) – фіолетового, 130–145 см (3-тя група) – жовтого, 146–160 см (4-та група) – червоного, 161–175 см (5-та група) – зеленого і більше 175 см (6-та група) – блакитного. Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01). У кожному кабінеті (класній кімнаті) слід передбачити наявність меблів двох
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
4
трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативні столи зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. У класних кімнатах повинна бути нанесена кольорова мірна вертикальна лінійка для визначення учням необхідного розміру меблів (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01). 4.5. У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять робочих площу розгорнутому або складеному вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані. На окремих робочих площах залежно від специфіки предмета може бути накреслено графічну сітку для побудови графіків – у кабінетах математики і фізики. Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо). Робочі площі на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів. Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінетах галузі технологій і математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти. 4.8.Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги. 4.9. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою (додаток 1). 4.10. Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводяться відповідно до інструкцій, затверджених Міністерством фінансів України. 4.11. Кабінети і майстерні мають бути забезпечені: • аптечкою з набором медикаментів для надання першої медичної допомоги; • первинними засобами пожежогасіння відповідно до Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України. 4.13. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень визначаються НАШ В.01.050-98/920 Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від № 348/70 30.09.1998 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за № 800/3240 17.12.1998 р. (зі змінами і доповненнями).
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
5
5. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів
5.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників (не менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального обладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків. 5.2. Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп, у кабінеті (класній кімнаті), лабораторних приміщеннях по секціях меблів спеціального призначення. 5.3. У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картотека дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку. 5.4. У кабінеті фізики, інформатики, хімії, майстернях трудового навчання, обслуговуючої праці має бути інструкція і журнали вступного та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки. 5.5. Додатково кабінети можуть бути оснащені: • підручниками та навчальними посібниками для кожного учня; • фаховими журналами; • інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки України; • бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довідковоінформаційної і методичної літератури; • матеріалами перспективного педагогічного досвіду, розробками відкритих уроків та виховних заходів; • краєзнавчими матеріалами; • інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення саморобних засобів навчання.
6. Оформлення навчальних кабінетів
6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету «Кабінет математики». Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початкової школи, наприклад «10-А клас».
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
6
6.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально- методичних експозицій змінного та постійного характеру. 6.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать: • державна символіка; • інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті; • портрети видатних учених; • таблиці сталих величин, основних формул. 6.5. У секційних шафах кабінетів демонструються прилади, колекції, муляжі тощо. 6.6. До експозицій змінного характеру належать: • виставка кращих робіт учнів; • матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, державної атестації; • додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зокрема про життєвий і творчий шлях письменників, учених, висвітлення поточних подій у нашій країні та за її межами; • результати експериментальної та дослідницької роботи учнів; • результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми. 6.7. Для розташування експозицій використовуються змінні пластинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на стінах. 6.8. Навчальні кабінети загальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними термометрами.
Рекомендована література: 1. О.М. Пєхотса “Освітні технології: Навчально-методичний посібник ” Київ.: “А.С.К.”, 2001. 2. Рева Ю. Буряк В. Лисуненко Н. Закономiрностi ефекивного навчання фiзицi та їх використання. // Фiзика.- 2006.- № 13. 3. Сергєєв О. Становлення, досягнення i перспективи розвитку дидактики фiзики в Українi (XVIII ст.- 1917 р.). // Фiзика та астрономiя в школi.- 2006.- № 2. 4. Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 р. № 1121/9720 та затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 20.07.2004 р. № 601.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
7
Контрольні запитання:
1. Яким документом необхідно керуватися при організації навчальновиховного процесу з фізики? 2. Які дидактичні вимоги до оформлення навчальних кабінетів фізики? 3. З чого складається навчально-методичне забезпечення кабінету фізики? 4. Відповідно до чого здійснюється комплектація кабінетів фізики
Комментариев нет:
Отправить комментарий