5 клас


Календарно - тематичне  планування з математики, 5 клас
(інклюзивне навчання) 4 години на тиждень
І семестр – 64 години
№ з/п
Дата
Тема уроку
Мета уроку


Усна і письмова нумерація в межах 1000.

1
2.09
Додавання і віднімання без переходу через розряд. (Всі випадки).
Продовжувати знайомити  усно і письмово додавати та віднімати без переходу із переходом через розряд в межах 100.
2
3.09
Додавання з переходом через розряд.
Активізувати знання про прості та складені арифметичні задачі, навчити додавати з переходом через розряд.
3
5.09
Віднімання з переходом через розряд.
Вчити віднімати  і розв’язувати приклади на віднімання  з переходом через розряд.
Розвивати мислення, увагу, математичне мовлення.
4
6.09
1, 10, 100 – лічильні одиниці. Пряма і зворотна лічба сотнями в межах 1000. 1000 як нова лічильна одиниця.
Формувати уявлення про числа в межах 1000; Формувати обчислювальні навички, розвʼязувати задачі.
5
9.09
Утворення, читання і запис чисел, які складаються з круглих сотень і десятків, із сотень, десятків і одиниць. Розрядна таблиця. Десятковий склад числа.
Закріплювати знання усної нумерації в межах сотні, уміння користуватися десятком як лічильною одиницею,  уміння складати задачі за малюнками й розв’язувати їх; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати самостійність.
6
10.09
Поняття про розряд. Порівняння розрядних одиниць. Порівняння чисел сусідніх розрядів (2, 20, 200).
Навчити порівнювати розрядні одиниці і числа сусідніх розрядів.
7
12.09
Визначення кількості розрядних одиниць і загальної кількості одиниць, десятків, сотень у числі.
Формувати уміння у визначенні  кількості розрядних одиниць і загальної  кількості одиниць, десятків, сотень у числі.
8
13.09
Натуральний ряд чисел. Пряма і зворотна лічба одиницями і рівними числовими групами (по 2, 5, 20, 50).
Познайомити з натуральним рядом чисел. Навчити рахувати в прямому і  зворотному порядку одиницями і рівними числовими групами
9
16.09
Місце числа в числовому ряді. Порівняння чисел.
Узагальнити знання про натуральний ряд чисел. Навчити знаходити місце числа в числовому ряді; порівнювати числа.
10
17.09
Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові і чотирицифрові числа. Найбільше та найменше число в кожному розряді. Числа парні й непарні.
Поглибити знання учня про одноцифрові, двоцифрові, трицифрові та чотирицифрові числа.
Навчити визначати найбільше та найменше число в кожному розряді.
Познайомити з парними й непарним числами.
11
19.09
Заокруглення чисел до круглих десятків.
 Римські цифри. Позначення чисел       І - ХІІ. 
Ввести поняття «заокруглення чисел до круглих десятків». Навчити заокруглювати числа до круглих десятків. Ввести поняття про позначення римських чисел І – ХІІ.
12
20.09
Контрольна робота № 1.
Перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу за темою «Усна і письмова нумерація в межах 1000»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Додавання і віднімання в межах 1000 без переходу
через розряд
13
23.09
Одиниці довжини: кілометр, метр. Їх співвідношення.
Познайомити з одиницями довжини, навчити  назви одиниць довжини та вмінню співвідносити одиниці довжини: кілометр – метр.
14
24.09
Одиниці маси: кілограм, грам. Їх співвідношення.
Познайомити з одиницями  маси, навчити  назви одиниць маси та навчити вмінню співвідносити одиниці маси: кілограм – грам.
15
26.09
Додавання та віднімання круглих сотень.
Додавання круглих десятків до круглих сотень (500 + 40).
Формувати вміння додавати і віднімати круглі сотні і десятки; ознайомити із розв'язуванням розширених задач на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати уважність.
16
27.09
Віднімання круглих десятків або сотень (850 - 50; 850 - 800).
Закріпити вміння  додавати та віднімати круглі сотні та десятки, використовувати свої вміння при розв’язанні задач і прикладів.
17
30.09
Додавання і віднімання круглих десятків (360 + 20; 580 - 40). Порядок дій. Дужки.
Ознайомити з прийомами віднімання круглих трицифрових чисел з переводом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; формувати вміння розв’язувати розширені задачі на розкривання дужок.
18
1.10
Додавання і віднімання одноцифрового числа (400 + 6; 400 - 6).
Ознайомити з різними способами віднімання виду 53 - 8; формувати вміння творчо працювати над задачею; виховувати акуратність.
19
3.10
Додавання і віднімання двоцифрового числа (200 + 43;            456 - 56).
Навчати додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток, розвязувати задачі на дві дії.
20
4.10
Додавання і віднімання одноцифрового числа (370 + 4; 496 – 6).

Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати
21
7.10
Додавання і віднімання круглих десятків (457 + 20; 674 – 50).

Ознайомити з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв’язуванні простих і складених задач; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння порівнювати числа і перетворювати величини
22
8.10
 Додавання і віднімання одноцифрового числа (246 + 3; 475 – 4).
Вдосконалювати вміння розв’язувати приклади та задачі на додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд; розвивати обчислювальні здібності.
23
10.10
Додавання і віднімання двоцифрового числа (145 + 23;            367 – 42).
Навчати  додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії.
24
11.10
Додавання і віднімання круглих сотень (340 + 500; 680 – 200; 356 + 600; 782 - 300).
Закріпити вміння  додавати і віднімати круглі сотні; ознайомити із розв'язуванням розширених задач на зведення до одиниці.
25
15.10
     Додавання і віднімання трицифрових чисел (324 + 253;                315 + 523; 856 – 324; 549 – 219).

Ознайомити із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд;  удосконалювати вміння  розв’язувати прості задачі на зведення до одиниці.
26
17.10
Контрольна робота № 2
Перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу за темою «Додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Додавання і віднімання в межах 1000 з переходом через розряд.
27
18.10
Додавання і віднімання без переходу через розряд в межах 1000 (повторення).
Повторити правила вміння і додавання, розв’язувати приклади та задачі на додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд; удосконалювати обчислювальні здібності.
28
21.10
Додавання, коли сума одиниць першого розряду дорівнює 10 (357 + 23; 468 + 2; 526 + 134).
Ознайомити з прийомами письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і віднімати трицифрові числа.
29
22.10
Віднімання, коли доводиться позичати десяток, а одиниці зменшуваного дорівнюють 0 (370 – 128; 740 – 14; 330 – 9).
Ознайомити з прийомом письмового віднімання
трицифрових чисел, коли є  перехід через розряд; розвивати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці та задачі на порівняння.
30
24.10
Додавання, коли сума одиниць першого розряду більше 10 (216 + 167; 348 + 29; 468 + 6).
Ознайомити з прийомом письмового додавання трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення.
31
25.10
Віднімання, коли число одиниць зменшуваного менше числа одиниць від’ємника
(651 – 235; 473 – 46;  384 – 6).
Формувати вміння виконувати віднімання,  коли число одиниць зменшуваного менше числа одиниць від’ємника.
Закріпити набуті знання шляхом розв’язування прикладних задач.
32
4.11
Додавання, коли сума одиниць другого розряду ≥ 10 (412 + 193;                   254 + 462).
Познайомити  з додаванням, коли сума одиниць другого розряду ≥ 10. Удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивченого випадку арифметичної дії.
33
5.11
Віднімання, коли число десятків зменшуваного дорівнює нулю, або менше числа десятків від’ємника                 (806 – 324; 615 – 243).
Формувати вміння виконувати віднімання, коли число десятків зменшуваного дорівнює нулю, або менше числа десятків від’ємника .              
34
7.11
Додавання, коли сума одиниць і першого, і другого розряду ≥ 10                 (364 + 136; 443 + 368; 265 + 74;                    276 + 34).
Ознайомити з прийомом письмового додавання, коли сума одиниць і першого, і другого розряду ≥ 10.  Ознайомити з властивостями суми.               
35
8.11
Віднімання, коли доводиться позичати і десяток, і сотню (630 – 47; 740 – 253; 632 – 56; 564 – 187).
Навчити розв’язувати  приклади на додавання та віднімання в межах 1000 з переходом через розряд, пояснювати  розв’язання.
36
11.11
Віднімання, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його (400 – 26; 800 – 245; 503 – 57; 805 – 248).
Формувати навички у відніманні, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його.
Удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивченого випадку арифметичної дії.
37
12.11
Контрольна робота № 3
Перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу за темою «Додавання і віднімання в межах 1000 з переходом через розряд»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт
Множення та ділення в межах 100 (повторення)
38
14.11
Табличне множення та ділення. Назви компонентів множення й ділення.
Поторити  табличне множення та ділення; назви компонентів множення (множене, множник, добуток) і ділення (ділене, дільник, частка).
39
15.11
Переставна властивість множення.
Повторити  переставну властивість множення. Удосконалити вміння шляхом розв’язування вправ. Навчити розв’язувати  приклади самостійно.
40
18.11
Множення нуля і множення на нуль.
Ділення нуля.
Повторити  особливі випадки множення та ділення.
Розв’язувати рівняння з нулем.
41
19.11
Множення 1 і ділення на 1.
 Множення числа 10 і ділення на 10
Повторити множення 1 і ділення на 1.
 Множення числа 10 і ділення на 10. Виконати типові вправи.
42
21.11
Розв’язування вправ. Самостійна робота.
Перевірити знання в множенні та діленні в межах 100 шляхом написання самостійної роботи.
Множення і ділення в межах 1000.
43
22.11
Множення чисел 10, 100 і множення на 10 і 100.
Навчити виконувати  множення чисел 10 і 100, на 10 і 100; Удосконалити вміння шляхом розв’язування вправ.
44
25.11
Ділення чисел на 10 і 100 без остачі.     Кратне порівняння чисел.
Навчити виконувати  ділення чисел на 10, 100 без остачі. Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.
45
25.11
Диференціація понять «на скільки більше, менше» і «у скільки разів більше, менше».
Познайомити з поняттям  «на скільки більше, менше» і «у скільки разів більше, менше»; розвязувати відповідні задачі.
46
28.11
Диференціація понять «збільшити у …» і «у скільки більше».
Познайомити з поняттям  «збільшити у …» і «у скільки більше»; навчити розв’язувати вправи, які передбачають застосування вивчених понять.
47
29.11
     Диференціація понять «зменшити у …» і «у скільки менше».
Познайомити з поняттям  «зменшити у …» і «у скільки менше»; навчити розв’язувати вправи, які передбачають застосування вивчених понять.
48
2.12
Міри часу. Рік. Місяць. Тиждень. Їх співвідношення. Високосний рік
Розвивати часові уявлення, вміння запам’ятовувати. Розвивати вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності.
49
3.12
Контрольна робота № 4
Перевірити рівень оволодіння  навчальним матеріалом, вміння працювати самостійно; виховувати старанність, культуру оформлення письмових робіт.

Геометричний матеріал
50
5.12
Трикутники. Сторони. Кути. Основа. Висота. Розпізнавання. Креслення.
Навчити розрізняти елементи трикутника; визначати  основу і висоту трикутників; навчити виконувати креслення трикутника  за допомогою косинця.
51
6.12
Трикутники. Види трикутників за кутами. Креслення.
Навчити розрізняти види трикутників за кутами; Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя.
52
9.12
Види трикутників за сторонами. Відшукування шляхом вимірювання сторін.
Навчити визначати види трикутників шляхом вимірювання сторін; удосконалити вміння креслить трикутники різних видів за допомогою лінійки.
53
10.12
 Рівносторонній трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки.
Познайомити з рівностороннім трикутником; навчити будувати трикутник за допомогою циркуля і лінійки.
54
12.12
Рівнобедрений трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки.
Познайомити з рівнобедренним трикутником; навчити будувати трикутник за допомогою циркуля і лінійки.
55
13.12
Різносторонній трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки. Побудова трикутника за даними сторонами за допомогою циркуля і лінійки.
Навчити будувати  рівносторонній рівнобедрений і різносторонній трикутники за допомогою циркуля і лінійки.
Розвивати моторику, збагачувати словник.    
56
16.12
Розв’язування цікавих задач. Самостійна робота.
Удосконалювати вміння розв'язувати задачі на побудову трикутників; закріпити креслярські навички ; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.

57
17.12
Ламана лінія. Замкнена і незамкнена ламана лінія. Креслення.
Навчити розрізняти  види ламаної лінії
та навчити креслити ламані лінії. 
58
19.12
Многокутники, як окремі випадки замкненої ламаної лінії. Їх назви в залежності від кількості кутів.
Сформувати поняття:  ламана та її елементи;  проста ламана;  многокутник та його елементи; Навчити розрізняти многокутник за кількістю вершин і сторін.


59
20.12
Прямокутник, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі
Познайомити з прямокутником, як окремим  випадком замкненої ламаної лінії. Навчити впізнавати елементи прямокутника.
60
23.12
Квадрат, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі.  
Познайомити з квадратом, як окремим випадком замкненої ламаної лінії. Навчити впізнавати елементи квадрата.
61
24.12
П’ятикутник, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Їх побудова за допомогою циркуля, лінійки.
Познайомити з п’ятикутником, як окремим випадком замкненої ламаної лінії. Навчити будувати за допомогою циркуля і лінійки.
62
26.12
Шестикутник. Кути, сторони. Креслення за даними точками, зразком. Побудова правильного шестикутника за допомогою циркуля і лінійки.
Навчити будувати шестикутник за зразком, навчити креслити шестикутник за точками.
63
27.12
Контрольна робота № 5
Перевірити рівень засвоєння  навчального  матеріалу; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно; виховувати старанність, культуру оформлення письмових робіт.
64

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування геометричних задач.
Проаналізувати результат контрольної роботи; організувати роботу над помилками.


Комментариев нет:

Отправить комментарий