Календарно - тематичне
планування з математики, 5 клас
(інклюзивне навчання) 4 години на тиждень
І семестр – 64 години
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Мета уроку
|
|
|
Усна і письмова нумерація в
межах 1000.
|
|
1
|
2.09
|
Додавання і віднімання без переходу через розряд. (Всі випадки).
|
Продовжувати знайомити усно і письмово додавати та
віднімати без переходу із переходом через розряд в межах 100.
|
2
|
3.09
|
Додавання з
переходом через розряд.
|
Активізувати
знання про прості та
складені арифметичні задачі, навчити додавати з переходом через розряд.
|
3
|
5.09
|
Віднімання з
переходом через розряд.
|
Вчити віднімати і розв’язувати
приклади на віднімання з переходом
через розряд.
Розвивати мислення, увагу, математичне мовлення.
|
4
|
6.09
|
1, 10, 100 – лічильні одиниці. Пряма і зворотна лічба
сотнями в межах 1000. 1000 як нова лічильна одиниця.
|
Формувати
уявлення про числа в межах 1000; Формувати обчислювальні навички,
розвʼязувати задачі.
|
5
|
9.09
|
Утворення, читання і запис чисел, які складаються з
круглих сотень і десятків, із сотень, десятків і одиниць. Розрядна таблиця.
Десятковий склад числа.
|
Закріплювати знання усної нумерації в межах сотні, уміння
користуватися десятком як лічильною одиницею,
уміння складати задачі за малюнками й розв’язувати їх; удосконалювати
обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати самостійність.
|
6
|
10.09
|
Поняття про розряд. Порівняння розрядних одиниць.
Порівняння чисел сусідніх розрядів (2, 20, 200).
|
Навчити порівнювати розрядні одиниці і числа сусідніх розрядів.
|
7
|
12.09
|
Визначення
кількості розрядних одиниць і загальної кількості одиниць, десятків, сотень у
числі.
|
Формувати уміння
у визначенні кількості розрядних
одиниць і загальної кількості одиниць,
десятків, сотень у числі.
|
8
|
13.09
|
Натуральний ряд чисел. Пряма і зворотна лічба одиницями
і рівними числовими групами (по 2, 5, 20, 50).
|
Познайомити з натуральним рядом чисел. Навчити рахувати в прямому і зворотному порядку одиницями і рівними
числовими групами
|
9
|
16.09
|
Місце числа в числовому ряді. Порівняння чисел.
|
Узагальнити знання про натуральний ряд чисел. Навчити знаходити місце
числа в числовому ряді; порівнювати числа.
|
10
|
17.09
|
Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові і чотирицифрові
числа. Найбільше та найменше число в кожному розряді. Числа парні й непарні.
|
Поглибити знання учня про одноцифрові, двоцифрові, трицифрові та
чотирицифрові числа.
Навчити визначати найбільше та найменше число в кожному розряді.
Познайомити з парними й непарним числами.
|
11
|
19.09
|
Заокруглення чисел до круглих десятків.
Римські цифри. Позначення
чисел І - ХІІ.
|
Ввести поняття «заокруглення
чисел до круглих десятків». Навчити заокруглювати числа до круглих десятків.
Ввести поняття про позначення римських чисел І – ХІІ.
|
12
|
20.09
|
Контрольна робота № 1.
|
Перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу за темою «Усна і письмова нумерація в
межах 1000»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати
вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
|
Додавання і віднімання в межах
1000 без переходу
|
через розряд
|
||
13
|
23.09
|
Одиниці довжини: кілометр, метр. Їх співвідношення.
|
Познайомити з одиницями довжини, навчити
назви одиниць довжини та вмінню співвідносити одиниці довжини:
кілометр – метр.
|
14
|
24.09
|
Одиниці маси: кілограм, грам. Їх співвідношення.
|
Познайомити з одиницями маси,
навчити назви одиниць маси та навчити
вмінню співвідносити одиниці маси: кілограм – грам.
|
15
|
26.09
|
Додавання та віднімання круглих сотень.
Додавання круглих десятків до круглих сотень (500 + 40).
|
Формувати вміння додавати і віднімати
круглі сотні і десятки; ознайомити із розв'язуванням розширених задач на
зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати уважність.
|
16
|
27.09
|
Віднімання круглих десятків або сотень (850 - 50; 850 - 800).
|
Закріпити вміння додавати та віднімати круглі сотні та
десятки, використовувати свої вміння при розв’язанні задач і прикладів.
|
17
|
30.09
|
Додавання і віднімання круглих десятків (360 + 20; 580
- 40). Порядок дій. Дужки.
|
Ознайомити з прийомами віднімання круглих трицифрових чисел з переводом
через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на
застосування вивчених випадків арифметичних дій; формувати вміння
розв’язувати розширені задачі на розкривання дужок.
|
18
|
1.10
|
Додавання і віднімання одноцифрового числа (400 + 6;
400 - 6).
|
Ознайомити з різними способами
віднімання виду 53 - 8; формувати вміння творчо працювати над задачею;
виховувати акуратність.
|
19
|
3.10
|
Додавання і віднімання двоцифрового числа (200 +
43; 456 - 56).
|
Навчати додавати і віднімати двоцифрові числа
без переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії.
|
20
|
4.10
|
Додавання і віднімання одноцифрового числа (370 + 4;
496 – 6).
|
Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового
числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати
задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння
порівнювати, узагальнювати
|
21
|
7.10
|
Додавання і віднімання круглих десятків (457 + 20; 674
– 50).
|
Ознайомити з
додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв’язуванні простих
і складених задач; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння
порівнювати числа і перетворювати величини
|
22
|
8.10
|
Додавання і
віднімання одноцифрового числа (246 + 3; 475 – 4).
|
Вдосконалювати вміння розв’язувати
приклади та задачі на додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд; розвивати обчислювальні
здібності.
|
23
|
10.10
|
Додавання і віднімання двоцифрового числа (145 +
23; 367 – 42).
|
Навчати додавати і віднімати двоцифрові числа без
переходу через десяток, розв’язувати задачі на дві дії.
|
24
|
11.10
|
Додавання і віднімання круглих сотень (340 + 500; 680 –
200; 356 + 600; 782 - 300).
|
Закріпити вміння додавати і віднімати круглі сотні;
ознайомити із розв'язуванням розширених задач на зведення до одиниці.
|
25
|
15.10
|
Додавання і
віднімання трицифрових чисел (324 + 253; 315 + 523; 856 – 324; 549 –
219).
|
Ознайомити із
прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через
розряд; удосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на зведення до
одиниці.
|
26
|
17.10
|
Контрольна робота № 2
|
Перевірити рівень засвоєння навчального
матеріалу за темою «Додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння
працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
|
Додавання і віднімання в межах 1000 з
переходом через розряд.
|
|||
27
|
18.10
|
Додавання і віднімання без
переходу через розряд в межах 1000 (повторення).
|
Повторити правила
вміння і додавання, розв’язувати приклади та задачі на
додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд; удосконалювати обчислювальні здібності.
|
28
|
21.10
|
Додавання, коли сума одиниць
першого розряду дорівнює 10 (357 + 23; 468 + 2; 526 + 134).
|
Ознайомити з прийомами письмового додавання
трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків
дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і віднімати трицифрові числа.
|
29
|
22.10
|
Віднімання, коли доводиться
позичати десяток, а одиниці зменшуваного дорівнюють 0 (370 – 128; 740 – 14;
330 – 9).
|
Ознайомити з прийомом
письмового віднімання
трицифрових чисел, коли є перехід через
розряд; розвивати вміння розв’язувати задачі
на зведення до одиниці та задачі на порівняння.
|
30
|
24.10
|
Додавання, коли сума одиниць
першого розряду більше 10 (216 + 167; 348 + 29; 468 + 6).
|
Ознайомити з прийомом письмового додавання
трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати навички письмового додавання
і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, мислення.
|
31
|
25.10
|
Віднімання, коли число одиниць
зменшуваного менше числа одиниць від’ємника
(651 – 235; 473 – 46; 384 – 6).
|
Формувати вміння
виконувати віднімання, коли число
одиниць зменшуваного менше числа одиниць від’ємника.
Закріпити набуті
знання шляхом розв’язування прикладних задач.
|
32
|
4.11
|
Додавання, коли сума одиниць
другого розряду ≥ 10 (412 + 193; 254 + 462).
|
Познайомити з додаванням, коли сума одиниць другого розряду ≥ 10.
Удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивченого
випадку арифметичної дії.
|
33
|
5.11
|
Віднімання, коли число
десятків зменшуваного дорівнює нулю, або менше числа десятків від’ємника (806 – 324; 615 – 243).
|
Формувати вміння виконувати
віднімання, коли число десятків зменшуваного дорівнює нулю, або менше числа
десятків від’ємника .
|
34
|
7.11
|
Додавання, коли сума одиниць і
першого, і другого розряду ≥ 10 (364 + 136; 443 + 368; 265 +
74; 276 + 34).
|
Ознайомити з прийомом
письмового додавання, коли сума одиниць і першого, і другого розряду ≥ 10. Ознайомити з властивостями суми.
|
35
|
8.11
|
Віднімання, коли доводиться
позичати і десяток, і сотню (630 – 47; 740 – 253; 632 – 56; 564 – 187).
|
Навчити розв’язувати приклади на додавання та віднімання в межах
1000 з переходом через розряд, пояснювати розв’язання.
|
36
|
11.11
|
Віднімання, коли зменшуване
закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його (400 – 26; 800 –
245; 503 – 57; 805 – 248).
|
Формувати навички
у відніманні, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть
всередині його.
Удосконалювати
вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивченого випадку
арифметичної дії.
|
37
|
12.11
|
Контрольна робота № 3
|
Перевірити рівень засвоєння
навчального матеріалу за темою «Додавання і віднімання в межах 1000 з
переходом через розряд»; вдосконалювати
обчислювальні навички; розвивати вміння працювати самостійно; виховувати
культуру оформлення письмових робіт
|
Множення та ділення в межах 100 (повторення)
|
|||
38
|
14.11
|
Табличне множення та ділення.
Назви компонентів множення й ділення.
|
Поторити табличне множення та ділення; назви компонентів множення
(множене, множник, добуток) і ділення (ділене, дільник, частка).
|
39
|
15.11
|
Переставна властивість
множення.
|
Повторити переставну властивість множення. Удосконалити вміння шляхом
розв’язування вправ. Навчити розв’язувати
приклади самостійно.
|
40
|
18.11
|
Множення нуля і множення на
нуль.
Ділення нуля.
|
Повторити особливі випадки множення та ділення.
Розв’язувати
рівняння з нулем.
|
41
|
19.11
|
Множення 1 і ділення на 1.
Множення числа 10 і ділення на 10
|
Повторити множення 1 і ділення на 1.
Множення числа 10 і ділення на 10. Виконати
типові вправи.
|
42
|
21.11
|
Розв’язування
вправ. Самостійна робота.
|
Перевірити знання
в множенні та діленні в межах 100 шляхом написання самостійної роботи.
|
Множення і ділення в межах 1000.
|
|||
43
|
22.11
|
Множення чисел 10, 100 і
множення на 10 і 100.
|
Навчити виконувати множення чисел 10 і 100, на 10 і 100; Удосконалити
вміння шляхом розв’язування вправ.
|
44
|
25.11
|
Ділення чисел на 10 і 100 без
остачі. Кратне порівняння чисел.
|
Навчити виконувати
ділення чисел на 10, 100 без остачі. Розвивати вміння орієнтуватися в
способах виконання навчальних завдань.
|
45
|
25.11
|
Диференціація понять «на
скільки більше, менше» і «у скільки разів більше, менше».
|
Познайомити з поняттям «на скільки більше, менше» і «у скільки
разів більше, менше»; розвязувати відповідні задачі.
|
46
|
28.11
|
Диференціація понять
«збільшити у …» і «у скільки більше».
|
Познайомити з поняттям
«збільшити у …» і «у скільки більше»; навчити розв’язувати вправи, які передбачають застосування вивчених
понять.
|
47
|
29.11
|
Диференціація понять «зменшити у …» і «у
скільки менше».
|
Познайомити з поняттям
«зменшити у …» і «у скільки менше»; навчити
розв’язувати вправи, які передбачають застосування вивчених понять.
|
48
|
2.12
|
Міри часу. Рік. Місяць.
Тиждень. Їх співвідношення. Високосний рік
|
Розвивати часові уявлення, вміння запам’ятовувати. Розвивати вміння практично орієнтуватися в оточуючій дійсності.
|
49
|
3.12
|
Контрольна робота № 4
|
Перевірити
рівень оволодіння навчальним
матеріалом, вміння працювати самостійно; виховувати старанність, культуру
оформлення письмових робіт.
|
|
Геометричний матеріал
|
||
50
|
5.12
|
Трикутники. Сторони. Кути.
Основа. Висота. Розпізнавання. Креслення.
|
Навчити розрізняти елементи трикутника; визначати основу
і висоту трикутників; навчити виконувати креслення трикутника за допомогою косинця.
|
51
|
6.12
|
Трикутники. Види трикутників
за кутами. Креслення.
|
Навчити розрізняти види
трикутників за кутами; Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками
вчителя.
|
52
|
9.12
|
Види трикутників за сторонами.
Відшукування шляхом вимірювання сторін.
|
Навчити визначати види трикутників шляхом
вимірювання сторін; удосконалити
вміння креслить трикутники різних видів за допомогою
лінійки.
|
53
|
10.12
|
Рівносторонній трикутник. Побудова його за
допомогою циркуля і лінійки.
|
Познайомити з рівностороннім
трикутником; навчити будувати трикутник за допомогою циркуля і лінійки.
|
54
|
12.12
|
Рівнобедрений трикутник.
Побудова його за допомогою циркуля і лінійки.
|
Познайомити з рівнобедренним трикутником; навчити будувати трикутник за допомогою циркуля і
лінійки.
|
55
|
13.12
|
Різносторонній трикутник.
Побудова його за допомогою циркуля і лінійки. Побудова трикутника за даними
сторонами за допомогою циркуля і лінійки.
|
Навчити будувати рівносторонній рівнобедрений і
різносторонній трикутники за допомогою циркуля і лінійки.
Розвивати моторику, збагачувати
словник.
|
56
|
16.12
|
Розв’язування
цікавих задач. Самостійна робота.
|
Удосконалювати вміння розв'язувати
задачі на побудову трикутників; закріпити креслярські навички ; розвивати
логічне мислення, творчі здібності; виховувати уважність.
|
57
|
17.12
|
Ламана лінія. Замкнена і
незамкнена ламана лінія. Креслення.
|
Навчити розрізняти види ламаної лінії
та навчити креслити ламані лінії.
|
58
|
19.12
|
Многокутники, як окремі
випадки замкненої ламаної лінії. Їх назви в залежності від кількості кутів.
|
Сформувати
поняття: ламана та її елементи; проста ламана; многокутник та його елементи; Навчити розрізняти многокутник за кількістю
вершин і сторін.
|
59
|
20.12
|
Прямокутник, як окремий
випадок замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі
|
Познайомити з прямокутником, як окремим випадком замкненої ламаної
лінії. Навчити впізнавати елементи
прямокутника.
|
60
|
23.12
|
Квадрат, як окремий випадок
замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі.
|
Познайомити з квадратом, як окремим випадком замкненої ламаної лінії. Навчити
впізнавати елементи квадрата.
|
61
|
24.12
|
П’ятикутник, як окремий
випадок замкненої ламаної лінії. Їх побудова за допомогою циркуля, лінійки.
|
Познайомити з п’ятикутником, як окремим випадком замкненої ламаної лінії. Навчити будувати
за допомогою циркуля і лінійки.
|
62
|
26.12
|
Шестикутник. Кути, сторони.
Креслення за даними точками, зразком. Побудова правильного шестикутника за
допомогою циркуля і лінійки.
|
Навчити будувати шестикутник за
зразком, навчити креслити шестикутник за точками.
|
63
|
27.12
|
Контрольна робота № 5
|
Перевірити
рівень засвоєння навчального матеріалу; вдосконалювати обчислювальні
навички, вміння працювати самостійно; виховувати старанність, культуру
оформлення письмових робіт.
|
64
|
|
Аналіз
контрольної роботи. Розв’язування геометричних задач.
|
Проаналізувати
результат контрольної роботи; організувати роботу над помилками.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий