© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
1
Тема 2. Особливості викладання математики в 5 класі
Зміст 1. Про особливості викладання математики в 5 класі. 2.Про організацію навчально-виховного процесу з математики в 5 класі
1. Про особливості викладання математики в 5 класі. Нормативно-правове забезпечення
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392). 2. Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничоматематичної освіти на період до 2015 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 561). 3. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013). 4. Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2012 № 1423. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 44/2257620). 5. Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222). 6. Про безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.02.2012 №1/9-72). 7. Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року (лист Міністерства освіти і науки України від 20.05.2012 №1/9-349). 8. Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Росток», на 2013/2014 навчальний рік (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.05.2013 № 503). 9. Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі (лист Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 № 1/9-368).
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
2
10. Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 2-11 класах (лист Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9-529). 11. Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.2007 № 1/9-651). 12. Про орієнтовний перелік навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 2-х та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 15.07.2013 № 1/9-493). 13. Про переліки навчальної літератури рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2013 № 1/9-573). 14. Про надання грифа навчальній літературі (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я від 04.01.2013 №10). 15. Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882).
2. Про організацію навчально-виховного процесу з математики в 5 класі Програмно-методичне забезпечення Програми 5 класи – Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували: М.І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номіровський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір. 5-7 класи (поглиблене вивчення) – Програма з математики для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з класами фізико-математичного профілю (авт. Харік О.Ю.) – Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина І. До профільна підготовка / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 384 с Підручники – Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір – Х.: Гімназія, 2013 – 352 с.: іл. – Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
3
– Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ О.С. Істер – К.: Генеза, 2013 – 368 с.: іл.
Перелік орієнтовного навчально-методичного забезпечення для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів
№ з/п
Назва Автор(и) Клас Видавництво
1
Навчальний посібник «Математика. Зошит для самостійних і тематичних контрольних робіт»
Істер О.С.
5 Генеза
2
Навчально-методичний посібник «Математика. Книжка для вчителя»
Істер О.С.,Баришнікова О.І., Карликова О.А.
5 Генеза
3
Навчальний посібник «Математика. Збірник задач і контрольних робіт»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
4
Навчально-методичний посібник «Математика. Книга для вчителя»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
5
Навчальний посібник «Математика. Робочий зошит»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
6
Навчальний посібник «Математика. Експресконтроль»
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М.,Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
7
Навчальний посібник "Зошит для контролю навчальних досягнень"
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М., Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
8
Навчально-методичний посібник «На допомогу вчителю»
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М.,Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
4
Реалізуючи зміст навчальних програм, учитель має звернути увагу на висвітлення сучасних напрямів розвитку техніки та новітніх технологій, розкриття історичних і ціннісних аспектів наук, що впливають на навколишній світ і розвиток людської діяльності.
Рекомендована література:
1. С.О. Демченко “Основні принципи визначення змісту спеціальних дисциплін” Черкаси, 2005. 2. О.М. Пєхотса “Освітні технології: Навчально-методичний посібник ” Київ.: “А.С.К.”, 2001. 3. Сергєєв О. Становлення, досягнення i перспективи розвитку дидактики в Українi (XVIII ст.- 1917 р.). // Фiзика та астрономiя в школi.- 2006.- № 2.
Контрольні запитання:
1. На формуванні яких навичок школярів акцентовано увагу у нових навчальних програмах? 2. На основі яких оцінок здійснюється семестрове, річне та тематичне оцінювання учнів? 3. В чому відмінність між попередньо працюючою і новою програмою з математики (5 клас) ? 4. Реалізуючи зміст навчальної програми, на що має звернути особливу увагу учитель
1
Тема 2. Особливості викладання математики в 5 класі
Зміст 1. Про особливості викладання математики в 5 класі. 2.Про організацію навчально-виховного процесу з математики в 5 класі
1. Про особливості викладання математики в 5 класі. Нормативно-правове забезпечення
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392). 2. Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничоматематичної освіти на період до 2015 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 561). 3. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013). 4. Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2012 № 1423. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 44/2257620). 5. Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222). 6. Про безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах» (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.02.2012 №1/9-72). 7. Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року (лист Міністерства освіти і науки України від 20.05.2012 №1/9-349). 8. Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Росток», на 2013/2014 навчальний рік (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.05.2013 № 503). 9. Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі (лист Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 № 1/9-368).
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
2
10. Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 2-11 класах (лист Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9-529). 11. Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.2007 № 1/9-651). 12. Про орієнтовний перелік навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 2-х та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 15.07.2013 № 1/9-493). 13. Про переліки навчальної літератури рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2013 № 1/9-573). 14. Про надання грифа навчальній літературі (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я від 04.01.2013 №10). 15. Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882).
2. Про організацію навчально-виховного процесу з математики в 5 класі Програмно-методичне забезпечення Програми 5 класи – Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програму підготували: М.І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номіровський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір. 5-7 класи (поглиблене вивчення) – Програма з математики для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з класами фізико-математичного профілю (авт. Харік О.Ю.) – Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина І. До профільна підготовка / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 384 с Підручники – Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір – Х.: Гімназія, 2013 – 352 с.: іл. – Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
3
– Математика: підруч. для 5 класу загальноосвітн. навч. закл./ О.С. Істер – К.: Генеза, 2013 – 368 с.: іл.
Перелік орієнтовного навчально-методичного забезпечення для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів
№ з/п
Назва Автор(и) Клас Видавництво
1
Навчальний посібник «Математика. Зошит для самостійних і тематичних контрольних робіт»
Істер О.С.
5 Генеза
2
Навчально-методичний посібник «Математика. Книжка для вчителя»
Істер О.С.,Баришнікова О.І., Карликова О.А.
5 Генеза
3
Навчальний посібник «Математика. Збірник задач і контрольних робіт»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
4
Навчально-методичний посібник «Математика. Книга для вчителя»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
5
Навчальний посібник «Математика. Робочий зошит»
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.
5 Гімназія
6
Навчальний посібник «Математика. Експресконтроль»
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М.,Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
7
Навчальний посібник "Зошит для контролю навчальних досягнень"
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М., Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
8
Навчально-методичний посібник «На допомогу вчителю»
Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломоєць О.М.,Сердюк З.О.
5
Видавничий дім «Освіта»
© Кода С.В., СОІППО 2017 р.
4
Реалізуючи зміст навчальних програм, учитель має звернути увагу на висвітлення сучасних напрямів розвитку техніки та новітніх технологій, розкриття історичних і ціннісних аспектів наук, що впливають на навколишній світ і розвиток людської діяльності.
Рекомендована література:
1. С.О. Демченко “Основні принципи визначення змісту спеціальних дисциплін” Черкаси, 2005. 2. О.М. Пєхотса “Освітні технології: Навчально-методичний посібник ” Київ.: “А.С.К.”, 2001. 3. Сергєєв О. Становлення, досягнення i перспективи розвитку дидактики в Українi (XVIII ст.- 1917 р.). // Фiзика та астрономiя в школi.- 2006.- № 2.
Контрольні запитання:
1. На формуванні яких навичок школярів акцентовано увагу у нових навчальних програмах? 2. На основі яких оцінок здійснюється семестрове, річне та тематичне оцінювання учнів? 3. В чому відмінність між попередньо працюючою і новою програмою з математики (5 клас) ? 4. Реалізуючи зміст навчальної програми, на що має звернути особливу увагу учитель
Комментариев нет:
Отправить комментарий